Kaixooo!!
Modulu Astea zela eta, IKT-ko klaserik ez genuen izan pasaden astean, hori
izan da hainbeste denbora idatzi barik egotearen arrazoia. Gauzak horrela, aste
honetan zentratuko naiz, lehenik, astearteko klase magistralean, aurkezpenekin
hasi ginen. Bi taldek aurkeztu zuten bere lana, hala ere, aurkezpenak sakonak
izan ziren, saioaren ordu eta erdi osoa luzatu baitziren.
Lehenengo aurkezpena IKT-k hezkuntzaren berrikuntzan izan duen eraginari
buruzkoa izan zen, gaiaren aldetik interesgarria iruditu zitzaidanez,
aditasunez jarraitu egin nuen aurkezpena. Besterik gabe, lan ona egin zutela
pentsatzen dut. Beste aldetik, bigarren aurkezpenaren izenburuak “Internet eta
Eskola” esaten duen moduan, eskolan Internet-aren erabilerak dituen abantailak
eta izan ditzakeen arriskuei buruz hitz egin zuten. Aurkezpenaren ulermen
egokia lortzeko, aurrekoan baino esfortzu gehiago egin behar izan nuen, izan
ere, gaiaren inguruan interesa txikiagoa zen. Horrekin ez dut esan nahi nire
ikaskideek ahozko diskurtso txarra egin zutenik, zeren eta ulermena errazteko
teknika asko erabili zituzten, hala nola, azkeneko bideo hori.
Asteari jarraipena emateko asteazkeneko gela praktiko luze honetan egin duguna azalduko dut. Lehenik eta behin, premiazkoa eta oso baliogarria iruditu zait Karmelek eman digun azalpena, bibliografiak egiteko teknikak eta
metodologiaren inguruan. Maila sinple batean bibliografiaren arauak ikasi ez
ezik, egoera ezberdin edo konplexuetan zer egin behar den ere ikasi dut,
adibidez, idazlea ez dakigunean edota liburu baten kapitulutik informazioa hartu
dugunean, besteak beste. Azalpen hau ahalik eta lasterren behar nuen, iaztik
egoki ulertu ez nuen kontzeptu bat baitzen.
Horrez gain, link eta markatzaileak gordetzeko “Delicious” plataforman
erregistratu gara, aurretik ezagutzen ez nuen erreminta zen, hala ere, azkar ulertu
dut haren erabilera eta oso baliogarria izango delakoan nago.
Horren ondorioz, “diigo” eta “connotea” deritzen plataformak ezagutu ditugu, markatzaile sozialak gure ordenagailuan soilik izan beharrean, sarean
edukitzea ahalbidetzen dituzten plataformak, hain zuzen ere. Honetan
erregistratzea oso prezipitatua iruditu zait, hala ere, etorkizunean
baliogarriak izan daitezke.
Programak eta plataformak alde batera utziz, dokumentu batean oinarriturik,
irakasleak Word programaren erabilera egokia azaldu egin digu, beti bezala
eraginkorra izan da, izan ere, programak eskaintzen dituen aukera guztiak
ikusi ditugu. Programaren erabilera menperatzen nuela pentsatzen nuen, baina
saio honi esker Word programaren zabaltasuna eta erosotasunaz ohartu egin naiz.
Saioaren bigarren atalari dagokionez, musikak, ahotsak eta intonazioak bideo
edo aurkezpen baten ulermenean izan dezaketen eraginean zentratu egin gara. Gauzak
horrela, ahotsa eta irudien aldaketa guztiz proportzionala izan behar da,
bideoaren sinesgarritasuna lortzeko. Hainbat adibideak ikusi ditugu baina bideo
esanguratsuena Euskal Herriko nekazaritzaren ingurukoa izan da, ulermena
errazten duten teknika asko erabiltzen dituelako.
Amai dezadan esanez, saioak pasa ahala IKT-ren inguruan dudan jakin-mina
handitzen dela, izan ere, gure bizitza profesionalean, gizarteak eskatzen duen
moduan, ikasleei teknologien inguruzko ezagutza guzti hauek transmititzera
beharturik gaude. Transmisio hori egokia
eta arrakastatsua izateko, irakatsi behar ditugun ezagutza guztiak erabat
menperaturik izan behar ditugu, horregatik unibertsitatean ezinbestekoa da
interesa eta lan egiteko gogoak erakustea.
Hurrengo astean berriz ikusiko gara. Ondo izan!!!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina